بزرگترین شبکه مجازی «مهدویت» در راه است
 
درباره وبلاگ


این وبلاگ صرفا برای انتشار سخنرانی های استاد رائفی پور میباشد و توسط استاد اداره نمیشود سایت اصلی استاد : masaf.ir
دانلود استاد رائفی پور
دانلود سخنرانی های استاد رائفی پور
پنج شنبه 30 آذر 1391برچسب:, :: 8:55 ::  نويسنده : صراط27

نسخه آزمایشی «پورتال جامع مهدویت» با رویکرد پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات که 6 ماه از راه‌اندازی آن می‌گذرد، هم‌زمان با سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) در بهمن امسال راه‌اندازی می‌شود.


به گزارش  موعود کافی است که این روزها در فضای مجازی یک جستجوی ساده در زمینه مهدویت و مباحث آن انجام دهیم تا با انواع و اقسام سایت‌‌ها و وبلاگ‌هایی مواجه شویم که هر یک از دیدگاه خود به موضوع آخرالزمان و ظهور حضرت حجت(عج) پرداخته‌اند.

هر چند که در این میان سایت مرکز تخصصی مهدویت به عنوان بهترین مرجع مهدویت نقش فعالی ایفا می‌کند، اما از آنجایی که امکان تبادل نظر و گفت‌وگو میان کاربران را فراهم نمی‌کند، مسئولان عرصه مهدویت بر آن شدند با راه‌اندازی یک شبکه مجازی با نام «پورتال جامع مهدویت» این خلأ را پر کنند.

در ادامه گزارشی از روند فعالیت پورتال جامع مهدویت طی شش ماه فعالیت آن می‌آید:

بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) موعود در سال 1379 به انگیزه ارتقای سطح دانش و بینش عمومی و اشاعه فرهنگ اسلام ناب محمدی با محوریت مسئله امامت و مهدویت به پیشنهاد حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی تأسیس شد، این بنیاد طی فعالیت 11ساله خود، توانسته است در عرصه فرهنگی و دینی در حوزه مهدویت، به مرجعی قابل اطمینان بدل شود.

در 15 تیرماه سال 1391، مصادف با سالروز ولادت حضرت مهدی(عج)، «پورتال جامع مهدویت»، با شعار آگاهی، دانایی و همکاری درباره امام موعود(عج) آغاز به کار کرد.

در اولین نسخه بارگذاری شده، تنها صفحه نخست این پورتال نمایش داده شد، در فاز دوم راه‌اندازی پورتال، نسخه آزمایشی صفحه عضوگیری بارگذاری شد که در این مرحله رویکرد اصلی این نسخه، دعوت از مخاطبان و جذب اعضا بود.

این نسخه آزمایشی پورتال نیز که شامل صفحات و سربرگ‌های مختلف و امکان عضوگیری و ورود به صفحه شخصی است در 15 شهریور ماه سال جاری با 3 بخش اصلی شروع به فعالیت کرد  که این 3 بخش اصلی عبارتند از: پیشخوان محصولات، مخزن پرسش و انجمن همکاری، در این 3 سازه، مشارکت به عنوان یک عنصر اصلی تعریف شد و در واقع مبنای آن‌ها بر تعاملی بودن است، این ویژگی مهم، یکی از نقاط قوت پورتال است که همکاری را در راستای دستیابی به دانایی و آگاهی درباره امام موعود محقق می‌کند.

امکان عضویت در این پورتال با استفاده از ثبت‌نام اینترنتی به آدرس http://10000012.com و یا با استفاده از پیامک 10000012 میسر است، اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل صفحه شخصی کاربران در نسخه آزمایشی، علاوه بر نام، به سطح تحصیلات، محل سکونت، کد پستی و شماره تماس افراد مربوط است، از ابتدای راه‌اندازی نسخه آزمایشی پورتال و با گذشت 6 ماه از تأسیس آن، تعداد 17 هزار و 104 نفر به عضویت پورتال در آمده‌اند.

کاربران پس از عضویت به راحتی می‌توانند سؤالات خود را در حوزه مهدویت در سیستم ثبت پرسش پورتال، ثبت کنند، پس از طبقه‌بندی و مرتب‌سازی این پرسش‌ها، هر کدام به متخصص دینی مربوط به زمینه آن، برای پاسخگویی تحویل داده شده و پاسخ آن برای فرد پرسشگر ارسال و در مخزن پرسش، برای استفاده سایرین نگهداری می‌شود.

این درحالی است که امید می‌رود ظرف چند ماه آینده و با کامل شدن چرخه پرسش‌ها و پاسخ‌ها، مخزن پرسش پورتال جامع مهدویت، به یکی از غنی‌ترین منابع پاسخ  به شبهات و سؤالات حوزه مهدویت تبدیل شود.

از دیگر امکانات این پورتال می‌توان به آشنایی با همه منابع موجود درباره امام عصر(عج)، در بخش پیشخوان محصول، اشاره کرد، این پیشخوان برای محققان، دانشجویان و پژوهشگران علاقه‌مند به موضوع مهدویت، یک بانک اطلاعاتی بزرگ محسوب می‌شود که دسترسی و جستجوی منابع مرتبط را به صورتی یکپارچه و جامع ممکن می‌سازد، در واقع هر آنچه به عنوان محصول، اعم از کتاب، نرم‌افزار، نشریه، مقاله و ... شناخته می‌شود، در پیشخوان محصول قرار داده شده و کاربران امکان ارزیابی و اظهارنظر درباره آن را خواهند داشت.

همچنین انجمن همکاری، امکانی است که از تجربه، علم و ایده افراد متخصص در یک زمینه یا رشته، برای تحقق اهداف این پورتال، کمک می‌گیرد، تشویق به فعالیت و استفاده از ایده همه افراد متخصص، هنرمندان و محققان، برای انجام فعالیت‌های پورتال، یکی از اهدافی است که برای این بخش در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر مجموعه پورتال جامع مهدویت، با تلاش و انگیزه ارتقای سطح آگاهی و مشارکت مردم، نهادها، کارشناسان و متخصصان این حوزه درباره امام موعود(عج)، به فعالیت خود ادامه می‌دهد، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در روز نهم ربیع‌الاول (دوم بهمن) همزمان با سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) فاز نهایی و نسخه اصلی پورتال رونمایی و استفاده از دیگر امکانات تعریف شده در این پورتال برای مخاطبان میسر می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب