بیانیه جنبش مصاف در پی هتک حرمت مزار اصحاب معظم پیامبر(ص)
 
درباره وبلاگ


این وبلاگ صرفا برای انتشار سخنرانی های استاد رائفی پور میباشد و توسط استاد اداره نمیشود سایت اصلی استاد : masaf.ir
دانلود استاد رائفی پور
دانلود سخنرانی های استاد رائفی پور
یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 19:25 ::  نويسنده : صراط27


     زمان ارسال : ۱۳۹۲/۲/۱۶ ۰۰:۰۰:۰۰ - نویسنده : masaf

بسم الله الرّحمن الرّحیم

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

شهادت حجر ضربه سختی به حیثیت معاویه و سایر امویان بود.

او از زهاد و عباد اصحاب پیامبر بوده و کمتر کسی بود که او را به خصایص نیک نشناسد. علاوه بر این، حجر از رؤسای قبیله کنده بود و از این جهت معروفیت تمام داشت.

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

 

پس از شهادت امام حسن مجتبي عليه السلام معاويه دستور سختگيري بيشتري نسبت به شيعیان را داد و عده ای از آنان را به شهادت رساند.

يکي از آن بزرگواران حجربن عدي کندي بود.

از کسانی که در برابر این کار معاویه اعتراض کردند می توان عمال خود زیاد، همچون ربیع بن زیاد حارثی، که از طرف او حاکم خراسان بود، نام برد که بعد از شنیدن خبر شهادت حجر به شدت ناراحت شد و گفتند که دعا کرد هرچه زودتر بمیرد. [1]

و همینطور عایشه نیز معترض بود، او عبدالله بن حارث را به سوی معاویه فرستاد تا از قتل حجر صرف نظر کند، اما وقتی رسید که حجر به شهادت رسیده بود.[2]

در طول حکومت مغیره بن شعبه بر کوفه، حجر از کسانی بود که در مقابل بدگویی های مغیره به امام علی (ع) اعتراض می کرد[3].

یک بار مغیره از او خواست تا بر منبر، امام علی (ع) را لعن کند، او بر منبر رفت و گفت:" مغیره می گوید من علی را لعن کنم، همه او را لعن کنید."[4]. هوشیاری و ذکاوت از خاصیت مسلمانان واقعی است زیرا در آن لحظه همه دانستند که مقصودش مغیره است.

بله، حجر بن عدی کنده یکی از صحابه رسول خدا بود و همینطور یکی از یاران نمونه امام علی (ع). در مقابل کفری مانند معاویه ایستادگی کرد تا جلوی انحراف در اسلام را بگیرد.

حجر در آخرین لحظات عمرش گفته بود تا با همان پیراهنش او را دفن کنند، زیرا می خواهد در آخرت با همین وضع در مقابل معاویه قرار گیرد.

حجر شیعه بود ، شیعه امامش و تا آخرین لحظات عمرش، از این پیوند جدا نشد و حتی بعد از مرگش و بعد از چندین قرن اوست که باید حکم مظلومیت و حقانیت صحابه واقعی پیامبر و شیعیان امامش را به رخ جهانیان بکشد.

وشاید این عمل وقیحانه معاویه صفتان برای به اصطلاح شرعی دفن کردن این زاهد و عابد بالله، از آن وضع در آوردنش باشد، که از عذاب آخرت امیر ضحاکشان کم کرده باشند.

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

اکنون آنان که از اتحاد مسلمانان لطمه می بینند، با تلاشی عبث در جهت ایجاد تفرقه بین مسلمین جهان فتنه ای را آغاز کرده اند به این امید که شاید خاک این فتنه آسمان اسلام را غبار آلود کند و راهی باشد برای سرنگونی دین الله.

دشمنان اسلام هر زمان از راهی وارد می شوند و این بار با به حرکت درآوردن عروسک چوبی خود، وهابیت، دست به کار شده اند و  تا با هتک حرمت مزار شریف اصحاب رسول الله (ص)، حجر بن عدی و جعفر طیار، بین برادران شیعه و سنی فاصله ایجاد کنند، اما هوشیاری و ذکاوت از خاصیت مسلمان است و این همان چیزی است که آنان هرگز به آن فکر نمی کنند.

پس همه ما، اعم از شیعه و سنی، با اعلام انزجار از این حرکت مهاجمین وهابی، همبستگی خود را بار دیگر به جهانیان اعلام می کنیم تا بدانند:

« امت اسلام مشتی است گره شده که با تمام قدرت بر سر متعدیان و هتاکین فرود می آید تا جاء الحق و زهق الباطل تحقق یابد. » 

 

و مکروا و مکر الله والله خیر الماکرین

 

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

جهت سلامتی و تعجیل در فرج امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) صلواتی هدیه نمایید...

"اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم"

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

پینوشت:

[1]فتوح البلدان ، صص 401،400

[2]طبقات الکبری ، ج 6ص219؛ تاریخ الطبری ،ج4،ص208

[3]الاغانی ، ج17،صص133،134

[4]اختیار معرفه الرجال ،صص 69،101،102



نظرات شما عزیزان:

جنگلی
ساعت18:03---25 ارديبهشت 1392
بنابرین چنین انتخاب بزرگی نیازمند دقت و حساسیت بسیار بالایی است تا اسیر تبلیغات و جو سازی های سیاسی نشویم و انتخابی مطابق با اصول انقلاب و امام و شهدا داشته باشیم و نگذاریم انقلاب به دست نا اهلان بیفتد

ولی

نکته مهمتر این است که مردم سرزمین ایران با وجود مشکلات اقتصادی ،تورم ،بیکاری وگرانی ....هموراه حضور فعال و پر شعور در انتخابات دارند .ولی این حضور و عشق مردم نباید مورد سواستفاده برخی قرار بگیرد بگونه ای که کم کاری و کاستی های خود را زیر سایه این حمایت مردمی پنهان کنند وبه این نکته توجه نداشته باشند که لزوما حضور مردم نشان از رضایتشان از عملکرد مسئولین نیست بلکه

مردم فقط برای حفظ ارزش های نظام اسلامی وآرمان های امام و شهدا و

به فرمان ولی فقیه خویش است که

دوباره می آیند.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب