درباره وبلاگ


این وبلاگ صرفا برای انتشار سخنرانی های استاد رائفی پور میباشد و توسط استاد اداره نمیشود سایت اصلی استاد : masaf.ir
دانلود استاد رائفی پور
دانلود سخنرانی های استاد رائفی پور

 

بسم الله الرحمن الرحیم


Revayat-Ahd-26-www.faraghlit.com

گزارش بیست و ششمین همایش روایت عهد

«ارض موعود ۵ -اسطوره ۳»

بیست و ششمین همایش از سلسله همایش­های روایت عهد با موضوع ارض موعود (۵) پنجشنبه ۲۸ شهریور ماه از ساعت ۱۰ صبح در بنیاد فرهنگی رفاه و با حضور استاد علی اکبر رائفی پور برگزار شد.

در ابتدای این همایش استاد رائفی پور خلاصه ای از مطالبی که در چهار جلسه قبلی ارض موعود ارائه شده بود را مطرح کردند.

در ادامه به بحث درباره سیر تاریخی شکل گیری روحانیت در یهود پرداختند و با بررسی دوره­های تاریخی و افراد تاثیرگذار در این زمینه سیر قدرتمند شدن کاهنان و خاخام­های یهودی را شرح دادند و با بررسی دوره­ های مختلف حکومتی یهودیان در یهودیه دلایل اهمیت ارض موعود برای یهودیان را تحلیل کردند که بر اساس این تحلیل­ ها و سیر تاریخی مهاجرت های یهودیان، در هر دوره تاریخی هر جا که سود و منفعت بیشتری وجود داشته است قوم یهود به آن سرزمین مهاجرت کرده ­اند به عنوان مثال در زمان هیرود تجارت یهودیان با اروپا گسترش پیدا می­کند و بسیاری از این قوم به اروپا مهاجرت می­کنند.

روحانیت در یهود به دو دسته اصلی تقسیم می­شود روحانیون صدوقی و روحانیون فریسی. با بررسی رفتارهای این گروه نقش فریسی­ ها در مخالفت و به صلیب کشیده شدن حضرت مسیح«به اتقاد مسیحیان، در اعتقادات مسلمانان حضرت عیسی هرگز به صلیب کشیده نشده­ است و پیش از آن به خواست خدا عروج کرده است» را تبیین کردند. فریسی ها گردآورندگان  اصلی تلموت بودند.

پس از حضرت عیسی قیام­ هایی در میان یهودیان از سوی پیروان حضرت مسیح شکل گرفت که در برخی موارد به پیروزی­ هایی رسیدند مثل قیام زلوت ­ها ولی نتوانستند این پیروزی­ ها را حفظ کنند.

در این زمان عده ای از یهودی ها به سمت جنوب کوچ کردند تا بر اساس آموخته ­های خود از تورات در تیمان به انتظار ظهور منجی باشند. این گروه به اطراف مدینه و یمن رفتند. در این شرایط روحانیت یهود کاملا شکل گرفته است و تحریفات زیادی در تورات انجام شده است.

استاد رائفی ­پور در بخش اعظم سخنان خود در این جلسه به رابطه یهودیان با مسلمانان و به خصوص پیامبر اسلام پرداختند و به ارتباط پیامبر با یهودیان بنی قینقاع، بنی نظیر و بنی قریظه  اشاره کردند. این قبایل به امید اینکه پیامبر خاتم از قوم یهود باشد به اطراف مدینه مهاجرت کرده بودند که وقتی این اتفاق نیفتاد براساس گرایش­های نژادپرستانه خود به ایشان ایمان نیاوردند.

رسول اکرم در زمان حکومت خود در مدینه درگیری و مشکلات زیادی با یهودیان داشتند.

پس از پیامبر یهودیان در جامعه اسلامی نفوذ زیادی پیدا کردند، بخصوص در زمان خلیفه دوم این نفوذ بسیار زیاد بود بخصوص از سوی کعب الاحبار روحانی یهودیه مسلمان شده.

استاد شرح مختصری درباره کعب الحبار و چگونگی مسلمان شدن او ارائه کردند.

در زمان خلیفه ی دوم یهودیان در اکثر تصمیم گیری­های مهم او تاثیر بسیار زیادی داشتند.

موضوع ارض موعود یک جلسه دیگر ادامه خواهد داشت.

استاد رائفی پور در انتها با اشاره به بحث هلوکاست که این روزها دوباره مطرح شده است تصریح کردند که فارغ از وجود یا عدم وجود ماجرایی به نام هلوکاست، بحث امروز مسلمانان این است که اگر هم چنین ماجرایی اتفاق افتاده ربطی به مسلمانان و مردم فلسطین ندارد و مسلمانان نباید تاوان کار هیتلر و آلمانی های نازی را بدهند.

جلسه با دعا برای ظهور و سلامتی امام زمان (عج) پایان یافت

دانلود فایل صوتی با لینک مستقیم و حجم ۲۹ مگابایت

**اللهم عجل الولیک الفرج**

منبع:فاراقلیط+مصاف



ادامه مطلب ...


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب