ضریح جدید شش‌گوشه حرم امامین عسکریین(ع) +تصاویر
 
درباره وبلاگ


این وبلاگ صرفا برای انتشار سخنرانی های استاد رائفی پور میباشد و توسط استاد اداره نمیشود سایت اصلی استاد : masaf.ir
دانلود استاد رائفی پور
دانلود سخنرانی های استاد رائفی پور

 

 

 

(بسم الله الرحمن الرحیم)

دو امام دهم و یازدهم، پس از شهادت‌شان در دوران حصر امنیتی در منزل‌شان به خاک سپرده شدند و تا سال‌ها شیعیان برای زیارت به این خانه می‌آمدند؛ این خانه درکنارمسجدی بود که گویند محل نماز خواندن آن دو امام (ع) بود و وقتی که در این خانه بسته بود شیعیان در پشت پنجره خانه تجمع می‌کردند وآن حضرات را زیارت می‌کردند و سپس به این مسجد می‌رفتند و نماز زیارت می‌خواندند. در سال ۱۲۸۵هجری قمری، ناصرالدین‌شاه دستور داد تا گنبد حرم مطهر را طلاکاری کنند که این امر بر روی گنبد نیز نوشته شده است.

مزار مطهر حضرت نرجس(ع)، همسر امام حسن عسکری(ع) و مادر گرامی حضرت مهدی(عج)، در پشت ضریح امام حسن عسکری(ع) قرارگرفته و پس از زیارت دو امام همام، زیارت این بانوی بزرگ، استحباب دارد.

حضرت حکیمه(ع)، دختر امام جواد(ع) و عمه امام حسن عسکری(ع) نیز از زنان پرهیزگار دوران خویش بود وآن حضرت حرمت فراوانی نزد برادرش امام هادی(ع) و برادرزاده‌اش امام حسن عسکری(ع) داشت. وی شاهد تولد امام عصر(عج) بوده و او را در قنداق پیچیده به نزد امام حسن عسکری(ع) آورد. مزار شریف این بانوی پرهیزگار، پایین پا و چسبیده به ضریح عسکریین(ع) است. حکیمه خاتون در سال۲۶۰هـ ق درگذشت.

حضرت حسین بن علی الهادی (ع) نیز سیدی جلیل‌القدر و عظیم‌الشأن بوده و در بعضی از روایات، از امام حسن عسکری(ع) و برادرش حسین بن علی به سبطین تعبیر شده است وآنان را به اجداد طاهرشان یعنی امام حسن(ع) و امام حسین(ع) تشبیه کرده‌اند. همچنین در روایتی آمده است که صدای حضرت حجت(عج) شبیه صدای عموی‌شان حسین بوده است.ایشان از زاهدان و عابدان روزگار بوده و به امامت برادر خود به عنوان امام یازدهم شیعیان اعتراف داشته است.

به گزارش مشرق، تصاویر زیر، ساعاتی پیش و پس از پایان اتمام ساخت ضریح مطهر امامین عسگریین(ع) منتشر شده است:

  • منبع: مشرق

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب