دانلود سخنرانی استاد رائفی پور ۱۷ آذر۹۲ در دانشگاه فردوسی مشهد
 
درباره وبلاگ


این وبلاگ صرفا برای انتشار سخنرانی های استاد رائفی پور میباشد و توسط استاد اداره نمیشود سایت اصلی استاد : masaf.ir
دانلود استاد رائفی پور
دانلود سخنرانی های استاد رائفی پور

 

همایش معرفتی «دانشجویی به سبک انتظار» با حضور علی‌اکبر رائفی‌پور مدیر موسسه مصاف و از پژوهشگران حوزه مهدویت و مسائل آخرالزمان، ۱۷ آذرماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. علی‌اکبر رائفی‌پور در این همایش با بیان اینکه سبک زندگی در دنیا جریان افراط و تفریط را تجربه کرده است ،گفت: سبک زندگی اسلامی حد وسط سبک های افراطی و تفریطی است و بر پایه اسلام و عقلانیت شکل گرفته است.

استاد علی اکبر رائفی پور اظهار داشت: خانواده به فرد هویت می دهد و درک ولایت پذیری در محیط خانواده شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات سبک زندگی غربی بها ندادن به جایگاه و نقش خانواده در شکل گیری هویت افراد است، افزود: کم رنگ شدن اهمیت و نقش خانواده در جامعه به معنای از دست دادن هویت جامعه است. رائفی پور اظهارداشت:هویت یک فرد و ملت، شاکله ای است که آن فرد و ملت را به سمت کمال و پیشرفت سوق می دهد. وی با بیان اینکه در سبک زندگی اسلامی و مهدوی برنامه و هدف آرمانی افراد و جامعه رسیدن به قرب و کمال الهی است، افزود : سبک زندگی مهدوی برگرفته از زندگی امام حسین(ع) و آمیخته با مردانگی، مروت، ساده زیستی و ایثارگری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آزادی یک مفهوم خود متناقض است، افزود: آزادی محض معنا ندارد و در محدودیت معنای آزادی قابل درک است. رائفی پور گفت: در سبک زندگی اسلامی همه چیز بر پایه تعادل است و انسان باید با بهره گیری از همه نیروها و ظرفیتهای وجودی خویش و در چهارچوب عقل و دین در مسیر کمال گام بردارد.

دانلود صوت با لینک مستقیم و حجم ۳۵ مگابایت

*اللهم عجل لولیک الفرج*

منبع: فاراقلیط+ ظهور۳۱۳



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب