وقتی که شبکه من و تو جای خدا مینشیند!!
 
درباره وبلاگ


این وبلاگ صرفا برای انتشار سخنرانی های استاد رائفی پور میباشد و توسط استاد اداره نمیشود سایت اصلی استاد : masaf.ir
دانلود استاد رائفی پور
دانلود سخنرانی های استاد رائفی پور
یک شنبه 19 آذر 1391برچسب:شبکه من و تو , , :: 11:34 ::  نويسنده : صراط27

 

(بسم الله الرحمن الرحیم)

شبکه من و تو در برنامه “بفرمائید شام” این سوال را برای شرکت کنندگان مسابقه مطرح کرد که اگر جای خدا بودند با بندگان خود چه می کردند؟ این سوالات کاملا به صورت هدفمند از سوی شبکه مطرح می شود.

هدف شبکه من و تو از اینکه می پرسد اگر جای خدا بودید چه می کردید، چیست؟

مهمان مرد که از این سوال کاملا شوکه شده بود لحظاتی بعد که دوربین او را به تنهایی برای مصاحبه فراخواند به این نکته اشاره کرده و با گفتن اینکه “واقعا سوال های عجیب و غریبی می پرسید یعنی چه که اگه جای خدا بودی چه می کردی؟” به نوعی اعتراض خود را نشان داد.

 

اما مهمان زن که آرایش و پوششی زننده و نامتعارف هم داشت با بیان اینکه خدا عادل است و در این شکی نیست، با لهجه فارسی دست و پاشکسته گفت: ولی تنها چیزی که داشتم، خیلی بنده هامو آزمایش نمی کردم، الان اگر دقت کنید مثلا هر مساله ای برای آدم پیش می آید می گویند خدا داره آزمایش ات می کنه تا ببینه چطوری؟ تا اندازه مثلا تا چه حد قدرتمندید تا چه حد چی هستی؟ قوی هستی… ولی خب از کارهای دیگه سخت و سخت تر، به خاطر همین هیچ وقت چی نمی کردم، هیچ وقت بندهامو مورد آزمایش قرار نمی دادم. چون واقعا می دونستم واقعا زجر است.

 

اما نکته ای که در حرف های مهمان زن وجود دارد اینکه در ابتدا خداوند را با قاطعیت عادل خطاب می کند ولی در انتها امتحان های الهی را زجر آور می خواند و می دانیم که صفت عدل در مقابل ظلم و ستمگری است وقتی می گوئیم امتحان خداوند زجر آور است العیاذ بالله خواسته یا ناخواسته نسبت ظلم به خداوند می دهیم! پس ابتدا و انتهای سخن فرد فوق کاملا متناقض است.

 

اما هدف شبکه من و تو از طرح چنین سوالاتی چه می تواند باشد؟ با توجه به نوع پوشش زننده و آرایش غلیظ، روابط آزاد و مختلط بین زنان و مردان نامحرم، سرو مشروبات الکلی و به طور خلاصه زیر پا گذاشتن تمام خطوط قرمز مذهبی مردم مسلمان ایران در این برنامه و سپس طرح چنین سوال و پاسخ هایی که نشان دهد شرکت کنندگان دارای اعتقادات مذهبی هستند، به نظر می رسد من و تو به دنبال جاانداختن نگاه التقاطی به دین است و از آنجا که غالب شرکت کنندگان ایرانی و البته مسلمان هستند در واقع می خواهند اسلام التقاطی یا همان اصطلاح معروف اسلام آمریکایی را جابیندازند که در آن هم می شود اسما مسلمان بود و هم می توان به هیچ یک از آداب اسلامی پایبند نبود و هم می توان در ظاهر و به زبان اعتقادات خود را جاری ساخت.

 

اما توضیحاتی درباره برنامه بفرمائید شام بفرمایید شام’ یا ‘گسترو دیپلماسی’؟
برنامه “بفرمایید شام” برنامه ای است که در شبکه ماهواره ای “من و تو ۱″ ساخته و پخش می شود. این برنامه در ابتدا توسط یکی از استودیوهای رسانه ای انگلیس به نام آی تی وی (ITV) ” و تحت عنوان “Come Dine With Me”(به معنای بیا با من شام بخور) تولید و پخش می شد که من و تو ۱ بعدها حق ساخت و پخش این برنامه را دریافت کرد.

در این برنامه، ۴ شرکت کننده که هرگز یکدیگر را ندیده اند، باهم رقابت می کنند و هر شب یک نفر از شرکت کنندگان در خانه خود به صرف شام و پذیرایی، میزبان ۳ نفر دیگر خواهد شد.

 

اما این تنها ظاهر مسابقه است. آنچه باعث تولید چنین برنامه ای شده، ترویج “لایف استایل” و همچنین استفاده از “گسترو دیپلماسی” یا همان “دیپلماسی غذا” است.

 

بفرمایید شام و ترویج سبک زندگی غربی
بدون تردید دستگاه دیپلماسی لندن قصد ندارد با صرف هزینه هنگفت و جایزه میلیونی، صرفا دستپخت ایرانیان را ارتقا دهد و نسبت به اولویت های دیپلماسی انگلیسی خود علیه ایران بی اعتنا باشد.

 

 

قهرمان اصلی بفرمایید شام، که در واقع بخشی از مخاطبان شبکه من و تو ۱ هستند؛ برای حضور در مسابقه لازم است که به منزل میزبان آن شب بروند؛ لذا طبق گزاره های سبک زندگی غربی، همراه خود یک بطری مشروب الکلی به خانه میزبانی که اولین بار در خانه او میهمان می شوند می برند. از آنجا که مخاطب این برنامه، مسلمان و ایرانی است، در گام نخست، خطوط قرمز شرعی مخاطب را در می نوردد و شرب خمر را عادی سازی و قبح زدایی نموده و به امری متعارف و مقبول بدل می کند.

 

پس از ورود به منزل میزبان، از آنجا که شرکت کنندگان عموما ۲ زن و ۲ مرد هستند که تاکنون همدیگر را هرگز ندیده اند، پس از اولین دیدار با هم دست داده و جنس های مخالف یکدیگر را می بوسند، که این امر به طور مشخص از سوی تهیه کنندگان برنامه توصیه می شود.

 

نوع دکوراسیون منزل میزبان، نوع پوشش افراد، طرز رفتار و معاشرت شرکت کنندگان و همچنین اصطلاحات غیر فارسی که در کلام آنها به طور ناخودآگاه به کار برده می شود عموما بر اساس سبک زندگی غربی است.

 

نوع پیش‌غذاها ، غذاها و دسرها نیز نیت این برنامه را برای تغییر ذائقه مخاطب ایرانی به ذائقه غربی، فاش می کند.

 

مراوده ای که میان زنان و مردان در این برنامه صورت می گیرد، مروج روابطِ باز میان زن و مرد مسلمان ایرانی است.

 

برخلاف اینکه عموم زنان جامعه انگلیس بسیار کم آرایش می کنند؛ آرایش زنان شرکت کننده در این برنامه غلیظ و زننده است و صرفا برای مخاطب ایرانی در نظر گرفته می شود.

  • منبع: جام نیوز

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب